top of page
  • Writer's pictureD.

Go Ahead Eagles - FC Den Bosch

Updated: Oct 7, 2021

Een absolute kraker: nummer drie Go Ahead Eagles ontvangt koploper FC Den Bosch. Beide zijn bezig aan een voortreffelijk seizoen, tamelijk onverwachts gezien de moordende concurrentie en gedegradeerde Eredivisionisten.

The Eagles hebben met John Stegerman een uitstekende trainer aangetrokken en bezitten over een selectie die in balans staat. FC Den Bosch is zichzelf aan het ontstijgen gezien de voorgaande jaren. Het staat aan kop met de oude rot Wil Boessen als trainer en een piepjonge Georgische miljardair in het bestuur. Hoewel zij vele buitenlanders wisten aan te trekken afgelopen zomer, zijn vooral de Nederlanders die het waar maken dit seizoen met enkele geweldige aanvullingen zoals Stefano Beltrame die er weliswaar al een tijdje zit en de Estlandse Rauno Sappinen.

Voor mij is dit een weerzien met Go Ahead Eagles waar ik al een tijd op zat te wachten. Een van mijn eerste groundhop-trips leidde mij naar de Adelaarshorst waar ik een uiterst teleurstellende wedstrijd diende uit te zitten. Een van de slechtste wedstrijden ooit die mijn ogen hebben moeten aanzien eindigde in een 0-0 tegen Jong Utrecht. Onder andere Joey Suk en Sam Hendriks herinner ik mij als faliekante mislukkingen op het veld. Gelukkig waren we met veel man en werd het alsnog een memorabele avond. In de middag voor de wedstrijd van vandaag kreeg ik te horen dat een van onze metgezellen te ziek zou zijn om mee te gaan. Een vervanger werd gelukkig snel gevonden. Omdat er een uitzondering voor ons werd gemaakt om het spektakel zonder clubkaart te mogen aanschouwen, logischerwijs hadden zij wel identiteits-kopieën nodig van ons etc, stuurde ik snel een mail betreffende de huidige situatie. De uitstekende service reageerde in vijf minuten met de woorden ‘’Top, helemaal prima’’. Met de nieuwe reisgenoot erbij konden we dus alsnog met zijn drieën afsteven naar Deventer.

Tijdens het betreden van het stadion klonken Schotse doedelzak geluiden ons in de oren. Vuurwerk, vlaggen en andere sfeeracties kwamen allemaal voorbij, een genot om mee te mogen maken. Een nagenoeg uitverkochte Adelaarshorst stond gereed voor het eerste fluitsignaal. Het Den Bosch uitvak was heerlijk gevuld en er werd gezongen ‘’Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan!’’ Het stuk begon ruig en enige opstootjes werden niet vermeden maar eerder omarmt. Kansen waren er voor beide partijen en het spel ging snel op en neer. Met name de FC Den Bosch verdediging stond zo sterk als een huis, de vleugelspelers Jaroslav Navratil en Orhan Džepar werden vaak simpel uitgeschakeld en Thomas Verheydt kreeg al helemaal geen mogelijkheden. Istvan Bakx vond ik nog het meest opvallen qua passie, strijd en de lijnen die werden uitgezet. Het bier vloeide rijkelijk en zo ook in het uitvak werd er het nodige bier heen en weer gegooid, richting het thuispubliek ernaast. Nadat een metgezel met 12(!) bier voor hemzelf en mij terugkwam (de andere metgezel dronk niets), dacht ik dat hij ook zin had om wat bier te gooien richting het uitvak. Ik kwam echter bedrogen uit.

Ook het duel leek steeds onvriendelijker te worden. In de 56ste minuut moest Danny Holla eraan geloven, hij kreeg een rode kaart van de scheidsrechter. Hierna ging FC Den Bosch niet meer aanvallen en leek het meer dan tevreden te zijn met een punt. Eenrichtingsverkeer van The Eagles resulteerde in wat kansjes maar niets levensgevaarlijk. De verdediging van Den Bosch bestaand uit Sam Kersten en Leo Vaisanen bleef enorm goed overeind en mede hierdoor werd het uiteindelijk een 0-0. Ja, echt. Weer een 0-0 voor mij op de Adelaarshorst. Ik kom in het Philips Stadion twee keertjes langs en PSV wint beide keren met 6-0. De Adelaarshorst lijk ik minder geluk te brengen. Tevens is dit, na een blik op de persoonlijke statistieken, mijn eerste 0-0 van het jaar 2018. Desalniettemin was het een gezellige avond in een van de, voor mij, mooiste stadia van ons Koninkrijk.



Matchrapport Datum 14-12-201 Uur 20.00u Weer 3gr. Transport Bus+Trein Plaats Deventer Wedstrijd Go Ahead Eagles - FC Den Bosch Competitie Keuken Kampioen Divisie Stadion De Adelaarshorst Publiek 9.111 Capaciteit 10.400 Sfeer 7/10 Prijs 15,- Bier 2,50 Uitslag 0-0 Uitblinker(s) Istvan Bakx Wedstrijdverloop -



0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page